Pedagog

„Jestem nie po to, aby mnie kochali i podziwiali, ale po to, abym ja działał i kochał.
Nie obowiązkiem otoczenia pomagać mnie,
ale ja mam obowiązek troszczenia się o świat, o człowieka”.
A. Lewin „Korczak znany i nieznany”

pedagog

pedagog

mgr Renata Krakowska

Godziny pracy:
PONIEDZIAŁEK  10.00 – 13.45
WTOREK – 10.00 – 12.45
ŚRODA – 10.00 – 13.45
CZWARTEK – 10.00 – 12.45
PIĄTEK – 10.00 – 12.45

Pełniąc funkcję pedagoga szkolnego realizuję zadania wynikające z Rozporządzenia MEN, a w szczególności są to:

1. Zadania opiekuńczo – wychowawcze.

  • Wczesna diagnoza uczniów sprawiających trudności dydaktyczno – wychowawcze, współpraca z wychowawcami klas, konsultacja z dyrekcją szkoły.
  • Analiza opinii i orzeczeń Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej, zapoznanie nauczycieli z dokumentacją w celu dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych możliwości ucznia.
  • Dbanie o realizację obowiązku szkolnego przez uczniów.
  • Prowadzenie zajęć integracyjnych.

2. Indywidualna opieka psychologiczno – pedagogiczna.

  • Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów.
  • Rozmowy indywidualne z uczniami sprawiającymi trudności – dydaktyczno- wychowawcze.
  • Rozwiązywanie konfliktów i napięć powstałych pomiędzy uczniami. Stosowanie metody mediacji w łagodzeniu sporów.
  • Doradztwo pedagogiczne.
  • Praca indywidualna z uczniem zagrożonym niedostosowaniem społecznym.

3. Formy pomocy udzielanej uczniom.

  • Rozpoznanie sytuacji materialnej uczniów – wnioskowanie o zasiłki i zapomogi do różnych instytucji.
  • Doradztwo w zakresie badań specjalistycznych w przypadku występujących trudności uczniów.
  • Dostosowanie form i warunków na sprawdzianie po klasie szóstej i egzaminacyjnych w klasach trzecich gimnazjum.
  • Organizowanie pomocy w nauce, w tym pomocy koleżeńskiej.
  • Współpraca z osobami i instytucjami zajmującymi się problemami dzieci i ich rodzin.

4. Profilaktyka wychowawcza

  • Koordynowanie działań w zakresie realizacji Szkolnego Programu Profilaktyki i Programu Wychowawczego Szkoły.
  • Prowadzenie zajęć profilaktyczno – wychowawczych, których celem jest nabywanie przez uczniów umiejętności psychologicznych i społecznych, a dzięki temu lepsze radzenie sobie z problemami i umiejętne reagowanie na pojawiające się trudności.
  • Prowadzenie konsultacji dla rodziców.
  • Organizowanie spotkań ze specjalistami dla uczniów i ich rodziców w celu zapobiegania takim zjawiskom jak; agresja, autoagresja, przemoc, cyberprzemoc, uzależnienia, zagrożenia płynące z Internetu itp.
  • Prowadzenie spotkań i rozmów z uczniami mającymi na celu poprawę zachowania, lepszego funkcjonowania w grupie społecznej.

5. Orientacja zawodowa.

  • Organizowanie spotkań i konsultacji indywidualnych dla uczniów klas III gimnazjum dotyczących trafnego wyboru zawodu.
  • Spotkania z przedstawicielami szkół średnich. Uczestnictwo w „Dniach Otwartych”.
  • Prowadzenie zajęć edukacyjnych na temat wyboru dalszego kierunku kształcenia.
  • Doradztwo zawodowe, przeprowadzanie diagnoz i testów związanych z wyborem zawodu.

6. Współpraca ze środowiskiem lokalnym.

  • Współdziałanie z ośrodkami i placówkami niosącymi pomoc dziecku i rodzinie:
    – Gminym Ośrodkiem Pomocy Społecznej,
    – Sądem Rodzinnym i Nieletnich,
    – Policją – specjalistami ds. nieletnich,
    – Kuratorami sądowymi,
    – Poradną Psychologiczno-Pedagogiczną,
    – Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie.
  • Własna praca społeczna na rzecz dzieci – pozyskiwanie sponsorów.
  • Organizowanie i koordynowanie akcji charytatywnych na rzecz chorych i niepełnosprawnych dzieci.
Drogi Uczniu!
Zwróć się do pedagoga szkolnego gdy:
– jesteś samotny i czujesz, że nikt Cię nie rozumie,
– nie potrafisz porozumieć się z kolegami czy osobami dorosłymi,
– masz problemy rodzinne i nie wiesz jak je rozwiązać,
– potrzebujesz pomocy,
chciałbyś z kimś porozmawiać,
– masz trudności z nauką,
– masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić.Szanowny Rodzicu!
Zwróć się do pedagoga szkolnego gdy:
– niepokoi Cię zachowanie dziecka,
– Chcesz porozmawiać o dziecku i Twoich relacjach z nim,
– Chcesz porozmawiać o funkcjonowaniu dziecka w szkole,
Potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania,
– Masz pytania i nie wiesz do kogo się z nimi zwrócić,
– Szukasz pomocy i wsparcia.